Bränna in undertext - snabbt och enkelt

AviSub är ett program där du kan bränna in en textfil (srt) i en avi-fil (divx eller xvid). Jag skrev i ett tidigare inlägg om Avi recomp som är ett liknande program men det är ganska långsamt och därför tycker jag det är läge att tipsa om AviSub som är ett bra alternativ. En liten varning, AviSub funkar inte med alla avi-filer. Men det är värt att testa för det här programmet är otroligt snabbt.

AviSub laddar du ner gratis här...

Om AviSub inte skull fungera kan du pröva ett annat program som jag har gjort ett inlägg om här...

AviSub är mycket enkelt att använda, se steg för steg instruktion nedan:

1) Ladda din avi-fil.
2) Ladda din textfil (srt). Nu kontrollerar programmet längden på varje textrad. Om du får ett felmeddelande om att textraderna är för långa ändrar du bara textstorleken.
3) Om filerna laddas korrekt trycker du bara på knappen "Generate Subbed Avi"
4) Konverteringen av en normallång film tar bara 5 min!!!
5) Sen är det bara att bränna den fil som programmet skapat på en dvd.

AviSub Screenshot

4 kommentarer:

  1. Hej, Resultatet blir en avi film med ljud, dvs inge bild. filen är ca 50Mb, borde vara 350Mb. Vad gör jag fär fel?

    SvaraRadera
  2. Du gör förmodligen inget fel Mange. Jag gav en liten varning i inlägget att AviSub inte funkar med alla avi-filer.

    Testa AVI ReComp istället det tar betydligt längre tid men det funkar alltid. I mitt inlägg om AVI ReComp finns länkar till programmet och manual. Här är länken till det inlägget, http://johnnysgodbitar.blogspot.com/2007/12/brnna-in-undertext.html

    SvaraRadera
  3. Hej, hur vet jag att filmen har fått text, kan man bara se det om man startar den i dvdn eller?

    SvaraRadera
  4. Hej Jonnebonne! Du måste starta den i dvdn för att se texten. Det här programmet funkar inte alltid. Men du kan du använda AVI Recomp istället,se länk ovan, som är lite långsammare men betydligt pålitligare.

    SvaraRadera